Home
Címlap
alapkiírás 2023
Képek
pontverseny
live timing
Nevezési lap
Edzés
dokumentumok
Versenynaptár
Pontverseny
1. Defekt Team143
2. Overdrive GP118
3. GMK80
4. Zsír+79
5. Time Gate Team77
6. NaFTa26
7. Bukta Team25
8. PitBand23
9. PitAcademy4
10. Toyota Mayer Racing Team0
11. NVZS0
12. OrangeMen0
1. Family Team60
2. DIÓ60
3. EVFC31
4. Gazillion Diggers20
5. mazeSpin15
6. RS Team8
Látogatónk volt a kezdetektől.

Alapkiírás 2023
2021. 01. 01. 01:23

1.1 Csapatok létszáma és jelentkezés:
Jelentkezni az versenyiroda(kukac)bliga.hu címen lehet, adott forduló pontos megjelölésével. A jelentkezés csak akkor elfogadott, ha a csapat felkerült a nevezési listára.
A csapatok száma egy adott fordulóban: maximum 13
Nevezési díja egy fordulónak: 30000Ft (időmérő + verseny díja)
Regisztrálni a helyszínen az első pályaprogram előtt 30 perccel lehet.

1.2 Gokartok sorsolása
A szervezők a versenyzők részére egységes műszaki felszereltségű gokartokat biztosítanak. Akinek bármilyen gondja akad a gokartjával, a szervezőt nem teheti felelőssé. Az, hogy melyik csapat melyik gokarttal vesz részt az időmérőn, és indul a versenyen, sorsolással dől el. A sorsolást legkésőbb az időmérő kezdetéig kell megtennie a szervezőnek.

1.3 Gokartok súlyozása Az időmérő edzés előtt minden csapattagnak kötelező mérlegelnie a versenyen használt kiegészítőkkel együtt (sisak, gumiülés, bordavédő, stb). A súlyhatár 90 kg, melyet a csapattagoknak egyénileg kell elérniük. Abban, hogy melyik versenyzőnek mennyi súlyt kell magával vinnie, a szervezők nyújtanak segítséget. A csapatoknak az időmérő kezdetéig kell eleget tenniük a mérlegelési kötelezettségnek a versenyirodán. Az a csapattag, amely ezt elmulasztja, automatikusan a maximális (30kg) többletsúlyt kapja.

2.1 Időmérő edzés
Az időmérő edzés ideje: 15 perc
Súlyozás: az időmérő kezdetekor kihirdetett súlyok.
Csere: kötelező, minden csapattagnak legalább egy mért körrel rendelkeznie kell.
Gokart: az időmérő kezdetéig kihirdetett rajtszámú.
Az időmérő edzés végeredménye minden csapat leggyorsabb köre alapján alakul ki. Az így kapott sorrend a rajtsorrend. Az időmérő edzés leintését követően a versenyzők egy lassabb kört tesznek meg - előzni tilos -, majd megállnak a piros zászlós vonalnál. Innen a szervezők küldik tovább a csapatokat a rajtrácsra, sporbírói utasításra. A csapattagok akkor léphetnek a pályára, amikor mindenki felért a rácsra, és ennek tényét a szervező tudatta a csapatokkal. A leintés pillanatában a boxutca bezár. Az ott tartózkodók, vagy a leintés után oda visszatérők a boxutcából rajtolnak, a kijárathoz érkezés sorrendjében.

2.2 Verseny
A verseny ideje: 120perc
Súlyozás: az időmérő előtt kihirdetett súlyok.
Gokart: Az időmérőre kisorsolt gokarttal kell kezdeni, majd a szabályok betartásával korlátlan számban lehet cserélgetni.
Két kiállás között maximum 35 perc telhet el. Az első kiállásnál az óra a rajtjel megadásakor indul, minden további kiállásnál az óra a boxba való behajtáskor nullázódik. Vagyis a 35 percbe beleszámít a boxban eltöltött idő is!
Az a csapat nyer, amelyik ezen idő alatt a legtöbb kört teszi meg. Az azonos körben lévők között az végez előrébb, aki időben korábban haladt át a célvonalon.
A verseny közben pilótát lehet cserélnie minden csapatnak, és legalább egyszer minden nevezett pilótának meg kell tennie egy mért kört. A versenyen legalább 5 alkalommal ki kell jönni a boxutcába, betartva az oda vonatkozó előírásokat.
A versenyzők a csapattal elért eredményük után fordulónként pontot kapnak, az alábbi szisztéma szerint: 20, 15, 11, 8, 5, 3, 2, 1. Külön eredményhirdetése van a helyszínen a Kupás és a Trophy versenyzőknek.

2.3 Rajteljárás
Az időmérő leintését követően minden gokartnak fel kell sorakoznia a rajtrácson. Az időmérő leintését követően lassú tempóban kell a rajtrácsot megközelíteni, és a csapattagok segítségével az elért pozíciót elfoglalni. Amikor már nincs több leintendő csapat, és garantálható a biztonság a rajtrácson, a szervezők engedélyezik a pályára lépést a csapattagoknak. Akik ezt megszegik, a boxutcából kötelesek rajtolni. A pilótacsere MEGENGEDETT, egészen az 1 perces tábla bemutatásáig. A melegítő kör kezdete előtt a rajtvonalnál 1 perces táblát mutatnak fel. Innentől számítva 30 mp-en belül el kell hagynia mindenkinek a pályát, aki nem versenyzik. A 30mp-es tábla bemutatásakor már csak a versenyzők lehetnek a rácson a gokartban ülve. A melegítő kör kezdetét ZÖLD fény jelzi a rajtlámpán (vagy zászló). Ekkor - egymást nem előzve - 2 melegítő kört megtéve, majd újra megállva a rácson fel kell készülni a rajtolásra. Ha a pilóta bármi olyat tapasztal, ami miatt nem tud biztonságosan elrajtolni, kézfelemeléssel jeleznie kell azt. A versenyt szervezők letolják a rajtrácsról a rajtot késleltető versenyzőt, és új melegítő kört rendelnek el. Ezt követően a rajtlámpán legalább 10mp-ig piros fény látható, melyet egy ZÖLD jelzés követ, utalva az újabb melegítő kör kezdetére. Ha nincsen a rajtot késleltető tényező, akkor a piros lámpák 5mp alatt mind felgyulladnak, majd 0,2-2mp-en belül kialszanak. Ez a rajt pillanata.

2.4 Verseny közbeni csere
A verseny közben a csapatoknak az alábbi módon kell a cseréket végrehajtani:

  • a boxutcába a verseny 2. körétől lehet csak bejönni.
  • a boxutcába fokozott figyelemmel és csökkentett sebességgel kell beérkezni.
  • a boxutcában egyszerre 4 csapat tartózkodhat cserére. Amennyiben egy 5. csapat érkezik, annak ideje csak akkor indul el, amikor egy másik csapat elhagyja a boxutcát.
  • a boxutcában minden csapat ugyanannyi időt tölt (60 mp - minden pályán előre meghatározva), melyet a szervezők mérnek, és ők adnak engedélyt az elindulásra. Az óra a boxbejárat átlépésekor indul, és a kihajtáskor áll meg. Felesleges nagy tempóban beérkezni, illetve ajánlatos induláskor felsorakozni a kijárathoz.
  • az a csapat, amelyik a boxutcába érkezve az első mozdulatlan megállásáig nekimegy, vagy megérinti az előtte állót, 30 mp extra időt köteles a boxutcában tölteni, vagy ha ez nem kivitelezhető azonnal, a szervezők a végeredményéhez adják.
  • a csapatok a gokartokat egy forgó rendszer segítségével cserélik. Minden csapat a boxutcába érkezéskor a saját gokartja előtt álló gokarttal köteles a versenyt folytatni. A gokartba a cserepilóta behelyezheti a súlyokat és bele is ülhet, amennyiben biztos abban, hogy az ő csapatát fogják behívni cserére. A pilótacsere nem kötelező. A cserénél csak 2 csapattag tartózkodhat a boxutcában. A beérkező pilóta, és aki folytatja a versenyt. Ha ez a két személy egy és ugyanaz, a csapat egy bármely tagja a boxutcában tartózkodhat.
TILOS AZ ÉRKEZŐ GOKARTOT KÉZZEL LASSÍTANI, VAGY A KIHAJTÓ GOKARTOT KÉZZEL GYORSÍTANI!
A kijárati lámpa (notebook) mellett csak zöld jelzésre szabad elhaladni.

3. Szabálysértések és büntetések
Minden csapat a jelentkezéssel elfogadja jelen kiírást, valamint azt, hogy ez a sorozat a "fair play"-t tartja szem előtt. Nem látunk szívesen olyan résztvevőt, aki nem tudja ezeket a szabályokat betartani. A szabálysértés vagy károkozás mértékétől függetlenül, a szervező jogosult adott résztvevőt bármikor eltiltani, adott fordulóból fennmaradó nevezési díjának (okozott kár mértékével csökkentett) részét visszafizetni. A szabályok be nem tartásából eredő anyagi kárt a versenyzőnek kell megtéríteni! A szervezők egyéb büntetésként időbüntetést szabhatnak ki.

  • vezetési idő megsértése: a túlvezetés mértékének a háromszorosa időbüntetésben.

4. Év közbeni pontszerzés
Az évad során mindenki pontot szerez minden futamon a díjátadóig, melyek közül a 8 legtöbb pontot érő futam eredménye számít bele az év végi értékelésbe. Azonos eredmények esetén a több indulás, majd első hely, második hely, harmadik hely dönt. Az év elején nevezett csapatok a BLIGA KUPÁban nevezett csapatok. Nevezni az évad 4. versenyéig lehet. Minden ettől eltérő csapat a BLIGA TROPHYban kerül értékelésre - kivéve az 5. pontban nevezett csapatok. Így minden verseny kettős pontozással kerül megállapításra. Az a csapat, amelynek tagja nevezve volt már korábban HCK vagy OAGB (vagy ennél erősebb, esetleg ezzel megegyező erősségű szériás) rendezvényen, nem nevezhető a BLIGA KUPÁBAN. Még akkor sem, ha állandó csapatként jelentkezett. Ezen vizsgálatot a szervezők minden futam előtt elvégzik. Ha egy BLIGA KUPÁs csapatról kiderül, hogy egyik pilótájuk megszegte az előbbi feltételt, vagy kérik csapatuk átsorolását, a csapat addig megszerzett pontjait a BLIGA KUPÁban megtartja, és ugyan azon névvel, de 0 pontról a BLIGA TROPHYban kerül kiértékelésre.
A BLIGA KUPÁban csak olyan pilóta nevezhető, aki a verseny napján az adott pályán nem használta még a BLIGA által is használt gépparkot. Ez a rendelkezdés a BLIGA hivatalos szabadedzésekor oldódik fel, illetve nem érinti a BLIGA hivatalos edzéseit. Egyéni felmentési kérelmet a szervezők adhatnak. 

5. Szabadkártyások
Az a csapat, amely év közben nevez 1-1 versenyre, úgynevezett "szabadkártyásként" kerül megnevezésre a bajnokság adott verseny. Ez a csapat nem szerez pontot egyik értékelésben sem, csupán az adott forduló értékelésében kerül megemlítésre.  Szabadkártyásként induló csapatra nincs megkötés, tagjai előéletét nem vizsgáljuk.

6. Év végi értékelés
Azok a pontszerző versenyzők, akik legalább az éves pontszerző versenyek 50%-án (lefelé kerekítve) részt vettek, jogosulttá válnak az éves teljesítményük értékelésekor az alábbi díjakban jelölésre: 
KUPA sorozat (csapat): Minden csapat serleggel kerül díjazásra
TROPHY sorozat (csak csapat): A 3 legtöbb pontot gyűjtött csapatot serleggel díjazzuk. 

Az oldalon található minden adat, beleértve a weboldalt is, saját tulajdont képez. Annak bármilyen felhasználása a tulajdonos tudtán kívül tilos.